Glassfagsenterets undervisningskonsept!
Dette sier elevene!
Bilde:Nicolay Torp synes det er gøy å montere vinduer
Jeg mener glassfagets opplæringsmodell ved Tinius, fungerer veldig fint, jeg som går her nå har ett inntrykk av at alt går bra og at alle trives her. I og med at vi er 13 stk. fra klassen som bor sammen på saggrenda internat så kjenner vi hverandre veldig godt og har blitt gode venner.
Jeg var veldig lei av skole og gruet meg utrolig til å begynne her, men nå som jeg har vært her en stund og fått sett hvordan ting fungerer, så ser jeg at dette er ikke noe vanlig skole, og det er ikke så ille å være her. Det vi driver mest med er å jobbe på verkstedet og sitte på dataen, og det går ikke an å sammenlikne det med vanlig skole.
Til sammen skal vi være her 30 uker gjennom hele 2005, noen uker her og så jobbe i noen uker og så tilbake hit igjen osv. Det hjelper også så man ikke skal bli lei av å være her, det at man jobber noen uker innimellom. Jeg som kommer fra kløfta reiser hjem hver helg, mens de som kommer fra steder lenger unna, som Bergen, Alta, Trondheim bor på internatet også i helgene.
På verkstedet jobber vi med det meste, skjæring av glass på mål og etter mal, produksjon av isolerglass, bilglass, aliminium, innramming, sandblåsing og blyinnfattet glass er bare noen av tingene vi gjør. I teoritimene sitter vi for det meste på data og får innføring i alle de viktigste dataprogrammene.
Hilsen Nicolay Torp
| < Forrige | Neste > |
|---|